Tuesday, January 8, 2013

The Railway Children

Hai lagi !


Ok,sebenarnya aku nak simpan entri ni untuk esok.Tapi,nanti lupa la pulak.So,aku postkan jugak malam ni.Ala ~ masih 'awal' lagi kut.Tak kan nak tidur dah ? HAHA

Anyway,tadi aku baca buku novel ringan adik aku.THE RAILWAY CHILDREN.

Biasalah,bebudak.Bukan suka sangat baca buku.Korang pun sama kan?Alah..mengaku aja lah..HAHA.

So,aku cakap kat dia nak baca,then dia bagi je.Tengok cover menarik jugak,so aku pun start membacanya.Waah,setiap page ada illustrasi ! Best betul budak Form 3 buku baru ni.

Ni lah cover buku tu ! Ok.tipu,bukan 100 % sama.Gambar je sama.Yang tepi-tepi tu tak.Dia punya background hitam siket.

Apa yang boleh aku katakan pasal buku ini ialah.FANTASTIC !!

Gila best ! Oh,lupa nak maklum yang buku 'The Railway Children' ni adalah buku Literature terbaru PMR start tahun lepas.Bebudak Form 3 macam adik aku dapat lah.

Cerita ini berkenaan ngan 3 beradik,Roberta (Bobbie),Peter,ngan Phyllis.Dorang terpaksa berpindah tanpa sebab bersama ibu dorang selepas kehilangan ayah dorang yang entah ke mana.Di tempat baru,dorang jumpa macam-macam orang especially yang kerja dekat stesen keretapi dan jumpa orang yang baik sudi bantu dorang yang dalam memerlukan.Dorang ni bila pindah jadi miskin gak la,sebab selama ni bapa dorang yang kerja.Nak tau cerita selanjutnya ?

Baca sendiri ! LOL

Ha...yang ni aku baca habis tau ! Ala ~ setakat 57 pages aje..ceh,berlagak la pulak :P
Tapi serious aku baca tak sampai sejam dah boleh habis.Tak caya tanya adik aku.HAHA

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. hahaha ! km un x sangka lah boleh baca cepat..:P

    ReplyDelete
  3. nak komen kat sini . hahaa

    ReplyDelete
  4. singgah komen. =_= lama gila loading nak komen pun. internet cam.... kucing.

    ReplyDelete
  5. haha ~ nak komen un kna mintak kebenaran ka wahai anonymous ? =.=..
    izzraif:haha ~ sama laa...mcm fish =.=

    ReplyDelete