Tuesday, January 8, 2013

Snow

Hai Hai Hai !

Rindu aku dak ?

Ok.Dak =.=

Korang suka baca novel ?


Mungkin ya,mungkin tak kan? Budak perempuan suka lah baca novel.Yang tebal-tebal tu.

Tapi aku tak pernah baca pun.Entah,tak da rasa nak baca.HAHA.

Pun begitu,aku nak korang kenal perkataan ni:

BIBLIOPHILIA
Apa maksud bibliophilia ? Senang cite,bibliophilia ni ialah bookworms.Apa itu bookworms ? Ulat dalam buku ? =.=

 Bibliophilia or bibliophilism is the love of books. Accordingly a bibliophile is an individual who loves books. A bookworm is someone who loves books for their content, or who otherwise loves reading


kadang-kadang aku terfikir,kena mesti ulat ek ? kenapa tak kambing ke ayam ke?pelik pelik


HAHA.Sebenarnya,aku ni boleh lah diistilahkan sebagai bookworms atau bibliophile,tapi yang peliknya aku tak suka membaca novel sangat.Dan aku pun bukan pernah nak baca jurnal-jurnal ke,ensiklopedia ke apa ke jadah suma tu.

Dah tu yang kau gelar diri kau bookworm tu apesal ? Hek eleh,bajet je !

Muahaha.Lantak aku lah.Bukan pandangan aku ok.Orang luar yang selalu fikir aku ni bookworm.Walaupun sebenarnya tak sangat pun !

Tapi,seriously,best apa baca buku.Isi masa lapang,instead of lepak kat kedai kopi ! haha.

Oit ! Apa kena mengena post ni dengan tajuk kat atas tu ?

Alamak,terlupa lak aku.Aku sebenarnya nak show-off (bajet) buku novel yang aku ada.Muahaha.Ini dia :

Novel Orang Putih

Haha.Tapi sebenarnya kalau tak silap,novel ini ditranslatekan dari Bahasa Turki.Entahlah.

Buku ni sebenarnya mengisahkan seorang pemuda dari Jerman (YEAY !) ,Ka yang kembali ke tanah airnya di Kars.Sebenarnya aku pun bukan tau sangat jalan cerita dia.Sebab apa ye?Scroll bawah lagi satgi.Tapi jalan cerita dia ada kaitan dengan sejarah Turki yang mana menjadi sekular semasa pemerintahan Mustafa Kemal Attaturk dulu.Ada kena mengena ngan Islam gak la.




Sebenarnya,aku tak habis baca lagi.Muahaha ! Aku beli novel ni tahun lepas masa book fair kat Pacific.Baca bab awal,then aku terlupa baca sampai saat ini.In fact,masa aku menulis ni pun,aku pun tak sambung-sambung baca lagi.:P

Agaknya,boleh baca dah kut.Cuti pun panjang lagi ni :P

So kepada sapa yang minat sejarah macam AKU ,dapatkan lah novel ini :)

3 comments:

  1. Macam best ja buku nih... menarik2

    hehe! bibliophilia yeee

    ReplyDelete
  2. try la baca.ada juga pasal sejarah Turki Islam dan wanita bertudung

    ReplyDelete